24 Mayıs 2014 Cumartesi

Facebook'un yeni özellikleri F8 Konferansı'nda duyuruldu

3 yıl aranın ardından önceki gün gerçekleştirilen Facebook F8 konferansı, dev sosyal ağa uygulama geliştiren yazılımcılar açısından çok sayıda önemli haberle dolu.

Normal Facebook kullanıcıları içinse en önemli gelişme, 3. parti uygulamalar üzerinden yapılan girişlerin artık
anonim hale gelecek olması.
Mark Zuckerberg’in sunduğu konferansta, üç önemli alana vurgu yapıldı: “Geliştir, Büyüt ve Paraya
Çevir” olarak belirtilen süreç,Facebook’un artık platformunu belirli bir seviyeye çıkardığı ve artık geliştiricilerin
büyüyüp, uygulamalarıyla para kazanabileceği araçlara yatırım yaptığı söylendi. Facebook deneyimini
geliştirmesi planlanan yeni duyurular ise şu şekilde:
Anonim giriş
Binlerce uygulamaya, Facebook Login ile giriş yapılabiliyor. Bu sistem büyük kolaylık sağlasa da, gizlilik
sorunları da doğurmuştu. Yeni güncelleme ile kullanıcılar artık bir uygulamaya ilk girişlerinde, uygulamanın
Facebook’a ileti gönderip göndermemesine karar vermeye ek olarak, uygulamanın aldığı kullanıcı bilgileriyle
nasıl etkileşime geçeceğine de karar verebiliyor ve hatta anonim olarak giriş yapabiliyorlar.
FbStart geliştirici araçları
Geliştiriciler artık yeni FbStart programına başvurup, uygulamalarını yükseltip hızlandıracak ücretsiz servis ve
araçlara erişebiliyorlar. Programda iki seçenek bulunuyor: 5000 dolara kadar olana Bootstrap, 30.000 dolara
kadar olana ise Accelerate ismi verilmiş durumda. Seçildiği takdirde geliştiriciler Facebook reklamlarından
kredi alabiliyor, bulut tabanlı program Parse’a erişim sağlayabiliyor ve ürün testleri, işe alım, müşteri
hizmetleri, video konferans ve belge yönetimi gibi ücretsiz hizmetlerden faydalanabiliyorlar.
Seyirci ağı
Facebook’un yeni duyurduğu Audience Network de, banner, pop-up ve native olmak üzere üç farklı formatta
mobil reklam ağı görevi görüyor. Hizmet, Facebook’un mevcut hedefleme ve ölçme özelliklerini üçüncü parti
uygulama geliştiricilerine açıyor.
3. parti uygulamalarda mobil beğenme
3. parti mobil uygulamalarda da artık Beğenözelliği olacak. Facebook’un tanıttığı yeni buton, mobil cihazlar
üzerinde geliştiricilerin tek bir dokunma ile kullanıcıların Haber Kaynağı’na erişmelerini sağlıyor.
Offline uygulama kullanımı için yerel veri deposu
Facebook offline veri depolama için de Parse yazılım geliştirme kitlerini tanıttı. Böylece geliştiriciler, mobil
cihazları internete bağlı değilken bile uygulamalarını bir süre daha çalıştırabilecekler.
2 yıllık istikrar ve 48 saatte hata çözümü
Facebook’un çekirdek API’ına ve platformlarına girmek, iki yıllık istikrar ve tüm büyük hataların 48 saat
içerisinde düzeltilme garantisini de beraberinde getiriyor.
Uygulama Bağlantıları
Geliştiriciler bundan böyle uygulamalar arası bağlantı kurabilecek. Örneğin Spotify’da bir şarkı dinlerken,
SoundKick linkine tıklayıp uygulamayı yükleyerek o sanatçının konserlerine bakıp bilet alabileceksiniz.
Yeni Medya API’leri
F8’de duyurusu yapılan özelliklerden birisi de, medya firmaları için geldi. Trendler, Konu Detayları, Konu Akışı
ve Hashtag Sayacı adında yeni 4 API tanıtıldı. Facebook, yeni araçlar ile yayıncıların anlattığı hikayelerin daha da zenginleşeceğini ve Facebook içerik ve verileriyle birleşerek daha ilgi uyandırıcı olacağını söyledi.
Test Uygulamaları
Geliştiriciler uygulamalarını dest etmek için artık zaman kaybı yaşamadan Facebook App hesapları
oluşturabilecekler. Bu hesaplar sorunları gözlemlemek ve geliştirmeye devam etmek için kullanılabilecek.
F8 gelenekselleşiyor
Son olarak da, Mark Zuckerberg F8’in bundan sonra her yıl gerçekleştirileceğini duyurdu. Önümüzdeki sene
gerçekleşecek konferansın tarihi bile belirlendi. F8’in 2015 ayağı, San Francisco’daki Fort Mason Center’da,
25 Mart tarihinde gerçekleşecek.

k: blog.turkcell.com.tr/facebookun-yeni-ozellikleri-f8-konferansinda-duyuruldu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder