18 Mayıs 2014 Pazar

Vehbi Koç Ödülü Nedir ?


Vehbi Koç Vakfı tarafından her yıl eğitim, sağlık veya kültür alanlarından herhangi birinde, Türkiye’nin ve Türk insanının gelişimine önemli katkıda bulunmuş kişi veya kurumlara verilmektedir. [1] Ödülü alacak kişi veya kurum, söz konusu alanın önde gelen bilim adamları ve uzmanlarından oluşan bir seçici kurulun önereceği üç aday arasından, Vehbi Koç Vakfı Yönetim Kurulu tarafından seçilmektedir. Ödül, 100.000 ABD doları olarak belirlenmiştir.

Vehbi Koç Ödülü Sahipleri

2013 - Sağlık: Prof. Dr. Gökhan Hotamışlıgil
2012 - Eğitim: Prof. Dr. Nermin Abadan Unat
2011 - Kültür: Prof. Dr. Filiz Ali ve Uluslararası Ayvalık Müzik Akademisi
2010 - Sağlık: Prof. Dr. Turgay Dalkara
2009 - Eğitim: Prof. Dr. Türkan Saylan
2008 - Kültür: Prof. Dr. Mehmet Özdoğan
2007 - Sağlık: Prof. Dr. Aziz Sancar
2006 - Eğitim: Nuri Okutan
2005 - Kültür: Fazıl Hüsnü Dağlarca
2004 - Sağlık: Bilkent Üniversitesi Fen Fakültesi Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü
2003 - Eğitim: Anne Çocuk Eğitim Vakfı (AÇEV)
2002 - Kültür: Topkapı Sarayı Müzesi

k: wikipedia.org

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder